Moters požiūris į milonguero

Autorius: | Komentarai Laukiame jūsų komentarų! »
Temos: teorija

MiguelAngelBalbi_maza Pagal mano teoriją tango de salón ir tango fantasia populiarūs JAV ir Europoje todėl, kad būtent su jais pirmiausia susipažino amerikiečiai ir europiečiai šou “Tango Argentino” šokėjų dėka. Gastrolių metu jie vesdavo tango pamokas, o išmokti šio šokio norėjo kiekvienas.

Daugybė mokytojų ir dabar vyksta į JAV ir Europą mokyti salón stiliaus. Tikrieji milonguero neišvykdavo iš Buenos Airių, kad galėtų mokyti tango kitur, todėl už Argentinos sostinės ribų mažai kas turėjo supratimą apie tai, koks tango šokamas milongose.

1996 metais Stenfordo tango savaitėje, vykusioje Kalifornijoje, šokėjai JAV pirmą kartą sužinojo, kas yra milonguero stilius. Nuo to laiko jis tampa vis populiaresnis ir JAV, ir Europoje. JAV populiariausias tango stilius pamokose bei milongose yra salón, nors kai kas jau mokosi ir milonguero. Problema ta, kad Buenos Airių milongose tango de salón šokamas itin retai, jeigu išvis šokamas. Todėl atvykę į šį miestą, būkite pasiruošę atsisakyti/pamiršti jums įprasto stiliaus ir pasimokyti tikrojo tango.

Labiausiai milonguero stiliuje man patinka tai, kad partnerio rankose, jo apkabinime aš jaučiu nuostabų susiliejimą su partneriu ir su muzika. Aš jaučiu, kad jis šoka man ir su manimi, ir tuo pačiu leidžia šokti ir man. Kadangi aš mokausi tango žodžių (eilių), suprantu, ką reiškia iš tikrųjų jausti tango, o ne vien šokti pagal gražią muziką.

Moterys, būkite pasiruošusios tam, kad šokdamos milonguero, jūsų rankų ir galvos padėtis bus kitokia negu tango de salón. Jeigu šokant salón jums įprasta, kad jūsų galva pasukta į dešinę pusę, o kairę ranką laikote ant partnerio peties ar nugaros, tai Buenos Airėse jums teks kai ką keisti. Milongose ilgai stebėjau, kiek moterų šoka pasukusios galvą į dešinę, ir paaiškėjo, kad keletas taip vis dar šoka. Kai kurie milonguero gali jūsų mandagiai paprašyti pakeisti galvos padėtį, kad galėtų stebėti šokių aikštelės grindis ir šokti jiems įprastu būdu. Buenos Airių milongose, kuriose mėgstu šokti, 99% moterų šoka nepasukusios galvos, žiūrėdamos partneriui per petį, kairįjį delną laikydamos ant jo kairiojo peties ar nugaros, priklausomai nuo to, kaip moteriai patogiau. Kairės rankos alkūnė laikoma kuo arčiau jo rankos, ne atkišta į išorę, nes tai gali kelti pavojų aplinkiniams, jeigu salė perpidyta. Svarbiausia – laikyti kairę ranką pačiai, o ne pakibti vyrui ant kaklo, spaudžiant delnu jo sprandą ir taip “tempti jį žemyn”. Tai jam labai nepatogu.

Moteris turi tris galimybes, kaip laikyti galvą:
balconeando2 1. Jos kairysis skruostas prie jo dešiniojo skruosto (būdinga salón stiliui). Abu žiūrite ta pačia kryptimi, todėl tikimybė, kad susidursite su kitais šokėjais didesnė.

2. Jos dešinioji veido pusė prie jo dešiniosios veido pusės (milonguero). Jūs žvelgiate per jo petį ir kairiąja ranka galite įspėti, jeigu jam reikia saugotis.

3. Jos nosis ir kakta prie jo dešiniosios veido pusės (kita, alternatyvi galvos padėtis milonguero stiliuje). Ši padėtis labai mėgstama moterų, šokančių užmerktomis akimis. Jūs negalite padėti jam išvengti susidūrimų, todėl prieš naudojant šią galvos padėtį įsitikinkite, kad jis yra geras šokėjas.

Pabandę šiuos apsikabinimo su partneriu variantus, jūs išvysite, kad betarpiškai stovite vienas priešais kitą tik 2-ojoje pozicijoje, kai žiūrite jam per petį. Laikant galvą taip, kaip aprašyta 1-ame ar 3-iame punkte, jūsų kūnai nutols ir atsidurs V formos pozicijoje vienas kito atžvilgiu. Tokia kūnų padėtis būdinga šou, salón ar tango nuevo stiliams, bet ne milonguero stiliui.

Milonguero šokamas nekeičiant glaudaus apsikabinimo viso šokio metu. Abiejų šokėjų svoris laikomas virš pėdų, kiekvienas išlaiko savo pusiausvyrą. Kūnų kontaktas yra nuo galvos iki talijos srities. Kai kurie mokytojai moko moteris tiesiog “atsigulti” ant vyro, manydami, kad taip šokama milonguero stliumi. Tačiau remdamasi šokimo su milonguero patirtimi, galiu sakyti, kad tai nėra nei reikalinga, nei būtina.

Galbūt kai kas padarė tokią išvadą stebėdamas, kaip nelabai liekni vyrai šoka su lieknomis moterimis ir pastarosios priverstos prisitaikyti prie partnerio kūno formų. Kad išlaikytų nugarą tiesią, partnerei reikia atsistoti toliau nuo partnerio ir keisti savo kūno pasvirimo kampą. Tačiau daugelis mano partnerių Buenos Airėse taip nešoka. Jeigu pamėginsite ant kai kurių iš jų šitaip “atsigulti”, jie gali paprašyti jūsų atsistoti tiesiai ir šokti stovint ant savo kojų, o ne remtis ant jų visu savo svoriu. Tokioje pozicijoje, kai moteris šitaip remiasi į vyrą, ji išlenkia nugarą atkišdama tai, kas “žemiau nugaros”. Tai neteisinga šokio laikysena, ateityje galinti sukelti nugaros skausmus. Jei jus kas nors moko tokio “pakibimo vyrui ant kaklo elemento,” patarčiau susirasti geresnį mokytoją.

Šokant svarbu atsipalaiduoti. Mane žavi nuostabus milonguero ramumas šokio metu. Net ir perpildytoje salėje jie įsigudrina judėti ir gerai išnaudoti erdvę. Susidūrę jie nenutraukia šokio ir ramiai laukia, kol atsiras daugiau vietos. Jeigu moteris įsitempusi, jie tai pajus. Tango – tai intymus, tris minutes trunkantis bendravimas su partneriu.

Kadangi ten, kur šoka milonguero, paprastai būna daug žmonių, žingsniai yra daug mažesni negu salón. Jūs šokate nelenkdama kojų, pėdos nepraranda kontakto su grindimis. Jūsų kulnai taip pat išlaiko kontaktą su grindimis. Kaip ir visuose kituose poriniuose šokiuose tango šokamas ant grindų, o ne ant pirštų galų.

Kad ištirpčiau esamame momente, aš šokdavau užmerktomis akimis. Galų gale aš išmokau šokti ir atmerktomis akimis, ir saugotis susidūrimo su kitais šokėjais, nes kartais taip nutinka. Matyti kitus ir kartu su jais jausti šokį – tai irgi didelė dalis malonumo, kurią gali suteikti šokis.

Moterys, prie kiekvieno partnerio mes turime prisitaikyti dėl ūgio, svorio ir tt. Šokis yra asmeninė išraiška, tango – tai jausmas, kurį šokame. Du vyrai su ta pačia moterimi niekuomet nešoks vienodai. Štai kodėl yra labai svarbu sušokti visą tandą su vienu partneriu. Mums prireiks mažiausiai keturių šokių, kad išmoktume prisitaikyti prie naujo partnerio ir perprastumėme jo individualų stilių. Kiekvienas šokėjas unikaliai išreiškia savo tango jausmą. Tai – nuostabus iššūkis, kurio nauda bus akivaizdi. Kai jūsų tango taps jausmu, kokio dar nesatę patyrę gyvenime, jums tikrai bus malonu nuvykti į Buenos Aires.

Pichi (Janis Kenyon)
Gimė Čikagoje, visą gyvenimą studijavo šokį ir muziką. Buenos Airėse pirmą kartą apsilankė 1996 m. kovą. Po penktojo apsilankymo, 1999 m. vasarį ji nusprendė persikelti gyventi į Buenos Aires. Po aštuonių mėnesių ji sutiko Miguel Angel Balbi.

Pepino (Miguel Angel Balbi)
Gimė 1937 m. Būdamas 14 metų su dėde Carlos eidavo į senamiesčio kavines, kur stebėdavo šokančius milonguero. Po metų, būdamas 15, jis jau šoko pakankamai gerai. Kai Pepino buvo 17, senieji milongueros pripažino jį savu. Jis eidavo į milongas kiekvieną vakarą iki 1962 metų, kuomet sukūrė šeimą. Miguel Angel yra vienas iš geriausių likusių tikrų milonguero. Jo stilius elegantiškas ir paprastas, jis gerai šoka su bet kuria moterimi.

Janis Canyon (Pichi de Buenos Aires) specialiai Tango Balsui
Paveikslas: Miguel Varela “Balconeando” iš www.todotango.com

Jums galėtų būti įdomu taip pat:

  • Kaip šokti milongą? Pradedantis tango šokėjas dažnai susiduria su klausimais: kokia čia muzika? Milonga? O kaip šokti mi...
  • Šokti savo malonumui Kodėl visame pasaulyje toks populiarus šou tango? Nežiūrint to, kad dauguma mokinių visai neketina l...
  • Argentinos tango stiliai Tango visuomet buvo įtraukiamas į standartinių šokių programą, neatsižvelgiant nei į jo argentinieti...